torsdag den 5. april 2018

Den organisationsdidaktiske niveau adresseres spørgsmålene:
Hvorfor skal denne erhvervsuddannelse eller erhvervslæreruddannelsen tilbyde e-læring og blended learning?
Fordi erhvervsuddannelserne efter den nye reform skal gøre uddannelserne mere tidssvarende via digitalisering og hermed tiltrække  flere  unge.
Hvilke uddannelsesudfordringer er e-læring svaret på?
 
Hvad er behovet for et ændret pædagogisk koncept?
Fra PBL til intet konkret?
 læringspakker og et ændre syn på ressourcer.
Er det muligt for institutionen at facilitere og organisere den innovationsproces, det kræver at udvikle et didaktisk design, som kan matche dette behov – og hvordan skal denne innovationsproces finansieres?
læringspakker og et ændre syn på ressourcer
 
 
Hvilke interne og eksterne interesser og evt. modstandere er der over for et nyt uddannelseskoncept?
Hvordan forholder forskellige interessenter sig til e-læringsunderstøttede erhvervsuddannelser (bestyrelse, direktion, undervisere, elever – men også hele aftagefeltet til uddannelserne og deres repræsentanter i diverse uddannelsesudvalg)? Hvad er forretningskonceptet, dvs. hvilke udgifter og indtægter er der forbundet med at udvikle og implementere et e-læringskoncept?
Kan e-læringsunderstøttede erhvervsuddannelser mere generelt opfattes som legitime og passer de med institutionens profil, uddannelseskultur og generelle rekrutteringsstrategi?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar